dinsdag 22 februari 2011

~
Niels Hansson
* 27 augustus 1947 in Douala ~ Kameroen
† 16 september 2000 in Rotterdam in oorlogstijd

Ik zit te wachten in een dorpstation
ik ben alleen, met jou in mijn gedachten
en denk aan hoe het allemaal begon
op zoek naar iets dat het nog kan verzachten

zo raak ik met een meisje in gesprek
waar wij het land van herkomst kunnen delen
doelloosheid wordt door mij voorzien van doel
als poging om mijn droefheid te verhelen

jazeker zegt ze, dit is een mooi land
voor mensen die het voor vakantie kiezen
haar vriend, zegt ze, is haar vooruitgereisd
wat later pakken wij onze valiezen

en reizen samen verder, ik besef
dat ons contact mij even kan vrijwaren
van waarvoor ik een onderbreking zoek
al zal ik haar mijn waar relaas besparen.

~*~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten