dinsdag 5 oktober 2010

~

Ik leg mijn rechter in jouw rechter,
Jij neemt mijn linker met jouw linker,
van je ras, ras, ras…
ligt de koningin in de plas
en poedelt zich schaterend
in schoon, hartverwarmend water.
De prins wordt gekroond
en ziet in de ogen van zijn vader,
de prijs die wordt betaald.

TIME-OUT!!!

Koning Claus schenkt de kroonjuwelen
aan Oost en West en in zijn voetsporen
volgen de rijken der aarde,
de dorst gelest, alle mensenmond gevoed
en na de paus komt er een pauze

TAKE FIVE

Je legt jouw rechter in mijn rechter,
Ik neem jouw linker in mijn linker,
van je ras, ras, ras..
rechtspreken in deze wereld
blijkt veelvuldig krom,
gun jezelf het licht in ogen,
dan straalt het door naar de ander.

Ik neem jouw linker in mijn rechter,
de weg is nog lang, maar hoor:
een kind zingt zachtjes vrede.

Rotterdam, december 1995


Geen opmerkingen:

Een reactie posten