woensdag 20 oktober 2010

~

Duet met Cor van Schaik **

*
Duister wordt verlicht,
licht tijdelijk verduisterd,
beide in Liefde.

**
Darkness and lightness,
I bring together in love
and even in grief.

*
Zie kleine dichters
oefenen met taal en woord
op maagdelijk wit.

**
Zie, grote dichters
spelen met eigen leven
en dat van ander.

*
Voor mij dus hemels
dat ik me steeds weer thuis weet
bij allerkleinsten.

**
Voor mij dus eenzaam,
dat ik mij nergens thuis voel,
bij groot, noch bij klein.

*
De allerkleinste
in tram naar zee, bijna twee,
draagt sokjes met ogen,

ik kijk vertederd
in haar verbaasde oogjes,
bij kinderen ben ik thuis,

de alleroudsten
zijn me dierbaar om mildheid,
tempoe doeloe oe,

verklaar je nader,
spelen met levens doet pijn,
help verstrikking ontknopen.

**
Alleen mijn warmte
brengt mij bij klein en groot,
dan voel ik me thuis.

Liefde speelt met vuur,
dat verwarmt en zuivert,
mij en de ander.

Kleinen en groten
voelen zich aangesproken
door die echt liefheeft.

Liefde is meer dan
een tomeloze passie,
maar wel grenzenloos.

Al wat ik doe,
heeft invloed op de ander,
of ik wil of niet.

Een glimlach van jou,
blijft eeuwig in mij gloeien,
elke liefde straalt.

DT, 9 september 2006











Rachmaninoff Cello Sonata - Yo-Yo Ma

Geen opmerkingen:

Een reactie posten