maandag 9 augustus 2010

~

Kleine jongen en Dikke man

Haal me weg uit deze gruwel,
ik wil niet horen,
ik wil ze niet zien
achter de stuurknuppels
van deze bommenwerpers,
die stem.. snoer hem de..

'Lengte, gewicht en kracht
nauwkeurig geregistreerd,
nee, niet het mooie Kyoto..’,
alsof ze toekomstgericht
al wisten van het verdrag
van schone schijn.

‘Van Tinian met Enola Gay,
vijfhonderd meter bovengronds
zal de gloeiende vuurbal
hen wel op knieën dwingen,
laat ze stikken in de as,
die vuile, gele honden.

We zullen ze treffen
tot in het ongeborene,
wij zullen onze vlag planten
in het land, waar men nimmer
meer de dag vergeten zal
van ónze rijzende zon.

Eén zon? Nee, we maken zonnen,
we droppen ook de vette man,
het is al drie dagen geleden,
we willen wel een nieuwe kick,
ach, Kokura ligt verscholen,
maar kijk daar een baai vol hout..'


'O mijn God, haal me hier weg...'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten