zaterdag 23 januari 2010

~

Lilian Bellinga also known as Beli
* 25 november 1958 in Amsterdam

Uit: Persoonlijk geposte artikelen

zoals vlinders wieken

adem ik in en uit
en voeg me naar jouw ritme
terwijl ik nader
laag en stil
maar diep van binnen
strak gespannen
staat het oog
fixeert
taxeert

nog niet
ik wacht
dat is mijn kracht
op een moment van leegte
en dàn… Pats
beeldvullend storm ik aan
je staat verstijfd
ik neem
ik neem een sprong
en in een tel
heb ik je bij je vel
je warme nek te pakken

je knakt lief lam
ik sleur
je door de struiken
kras je door het zand
drapeer je aan mijn voeten
mijn voeten van fluweel
mijn tanden zijn van ijzer
ik ben de oude dame
en wees nu stil
ik eet

© beli 2005

1 opmerking:

  1. Ik voel mij vereerd hiermee! Fijn dat je een gedicht van mij hebt willen plaatsen.

    hartelijke groet,

    Lilian

    BeantwoordenVerwijderen