donderdag 24 september 2009

~

Goed dan,
dan loop ik naar de maan,
wentel me in het regolith
en wandel van Sinus Roris
lichtvoetig naar Mare Frigoris.

Zwevend langs de ringgebergten
aanschouw ik verkleumd een marekam,
verwarm me in de Zee der Dampen,
wil stampen, maar
mijn lijf is lam.

Hier waait geen wind
in weerloos libreren, geen dier,
geen vocht, geen gas, geen vuur,
ik kniel ter maan bij Rupes Recta
en uit mijn klacht bij deze muur.

~*~

Okay,
then I will walk to the moon,
turn myself in the regolith
and walk from Sinus Roris
light footed to Mare Frigoris.

Floating along the ring craters
I behold benumbed a mare crest,
warm myself in the Sea of Steam,
will stamp, but
my body is paralysed.

Here no wind is blowing
in helpless tottering I fall,
no animal, no fluid, no gas, no fire,
I kneel to moon at Rupes Recta,
express my lament at this wall.


met dank voor vertaling aan Cor en Mieke van Schaik

Ludwig Van Beethoven ~ Moonlight Sonata

Geen opmerkingen:

Een reactie posten