dinsdag 5 augustus 2008

~

Drie muntjes in mijn linkerhand
en met gesloten ogen
stel ik een vraag.
Gif strijdt om voorrang
langs de vaten van
mijn afgetobde stam.

Boek der veranderingen,
hexagrammen ter verstrooiing,
hier en nu Wèi Tji,
voor de voleinding,
de overgang van chaos
naar orde is nog niet voltooid.

Op een krakende ijsvlakte
zoek ik op spitsvoeten een veilig pad,
lente breekt aan en smeltwater nadert
mijn van angst gesperde vleugels,
de terugtocht wordt een enkele reis
naar een gevecht op leven en dood.

De kracht van het donkere komt op,
het orakel spiegelt mij de ommekeer,
omslag in het tegendeel Siau Tsjoe,
de temmende kracht van het kleine,
de wind jaagt langs de hemel
en tilt mij op.

Winti wayt, leki mi skin,
religies versmelten in mij,
bevorderlijk is standvastigheid
en na de postcoïtale depressie,
schijnt de zon, geef ik mij over
in trouw en betrouwbaar zijn.

I Thing ~ Wèi Tji

Geen opmerkingen:

Een reactie posten